woensdag 2 mei 2018

Kuilen en slecht wegdek

Al jaren voer ik via briefwisseling een strijd met de gemeente Leidschendam-Voorburg, om de doorgaande fietsroute oostelijk van de Vliet wat te verbeteren. Tot op heden zonder succes. Geen geld, er zijn geen problemen, andere prioriteiten, enz. zijn de argumenten om niets te doen. Waar in de andere gemeentes waar ik door kom, meestal asfalt, of goed gelegde tegels / klinkers liggen, is het in Leidschendam een soort Parijs-Roubaix. Tegelijk zijn er met lange stoptijden voor de stoplichten, is er een lastige oversteek, en op diverse plekken ontstaan bij regen diepe plassen, die lang blijven staan. Fietsers gaan hierdoor uitwijken, wat weer vervelende situaties kan opleveren.

Dus wie schetst mijn verbazing als ik opeens gloednieuw rood asfalt zie op 1 stuk. Het waarom is me helemaal onduidelijk. Op dat stuk lagen de tegels er nog goed bij.

Maar goed. de andere kant van Voorburg is een ander verhaal. Heerlijk doorrijden op prima asfalt.
Alleen wat meer auto's daar en wat minder water en groen. Maar voor de afwisseling wel leuk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten