dinsdag 8 mei 2018

Blij

Wat was het vandaag weer een heerlijke fietsdag. Hoewel het 27' werd, was het voor het fietsen toch absoluut niet te warm. De ochtendrit was al een feest. Mede omdat het door de meivakantie (paas- + pinkstervakantie) erg rustig was overal. Ik ben dit seizoen nog niet toegekomen aan mijn ochtendplons in de Vlietlanden, bij wijze van alternatieve douche halverwege. Dat kwam ook doordat er nu een baggerschip ligt op  'mijn strandje'. en die mensen beginnen vroeg. Toen ik in Leidschendam in de Vliet een 11-koppige eendenfamilie zag, kon mijn dag al niet meer stuk.
Dat ik in Leidschendam compleet over het hoofd werd gezien door een automobilist die vanaf zijn rijbaan, mijn naastliggende fietspad kruiste, en daarbij niet naar achteren keek, maakte me niet uit. Mijn achterliggers zullen wel gedacht hebben dat het mis zou gaan, maar eigenwijs als ik ben, meen ik verkeerssituaties en -gedrag goed te kunnen inschatten, en reed door in de verwachting dat het net goed zou gaan, enigszins uitwijkend. Wat ook zo was.
Om 17.00 huiswaarts gegaan, en ik heb de indruk dat door de toegenomen economische activiteit de bruggen ook voor vrachtschepen nu vaker open gaan. Maar met dit weer is het prima alles rustig gade te slaan in het zonnetje.



De lekkere temperatuur gaf me ook energie en goesting om eens lekker door te rijden, dus toen ik in de spiegels een aantal jagende racefietsers zag, zette ik nog eens goed aan. Sneller dan 45 kon het niet, mede doordat de stukken daarvoor te kort zijn, en na elke bocht moet je je weer op gang trekken. En 45 was niet genoeg om iedereen af te laten haken.
Te vroeg, 18.05 was ik al weer thuis. Maar, morgen is er weer een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten