maandag 2 april 2018

Ontmoetingen

Een week van ontmoetingen.
Ook in Leiden slaat de verloedering toe. Reed ik vanmorgen welgemoed om 7.30 naar het werk, komt me een dame van ca 60-65 me tegemoet rijden op de verkeerde, dus mijn helft. Intussen in beslag genomen door iets of iemand schuin achter haar. Om een aanrijding te vermijden geef ik een schreeuw. De directe reactie is: .u., kun je niet uitkijken? Ik brul nog over mijn schouder, in de hoop dat ze het nog opvangt, 'rechts houden!' De reactie daarop mis ik omdat ik intussen te ver ben.
Ik word er niet echt door geraakt. Het is standaard gedrag geworden.
Even later rijd ik heerlijk langs de Vliet. Ook daar gaat het bijna mis. Nu is het een Canadese Gans die vanuit de Vlietlanden komt aanvliegen, en alleen maar oog heeft voor een vrouwtje (?) dat op de andere oever aandacht zit te trekken. het beest ziet me totaal niet, en scheert krap een halve meter over me heen.
's Avonds het volgende incident.
We zitten rustig aan tafel bij het raam te eten, als we opeens het geluid horen van iets dat tegen het balkonhek aankomt. Even later dwarrelt een vogel naar beneden. Die blijft vervolgens 15 minuten vlak voor onze ogen bewegingloos op de grond zitten, de ogen open. We hebben soortgelijke gevallen gehad. We zoeken hem op en zien dat het een houtsnip is, een notoire brokkenpiloot. We kijken het even aan, maar na 1 uur bellen we toch maar de dierenambulance om te vragen wat wijsheid is. Dan landt er vlak voor de vogel onze huismerel, die we verpesten met havermout. Beide vogels schrikken zich een hoedje, de merel vliegt weg, en tot onze verrassing de houtsnip ook, even een bocht van 180 gr, en weg is ie. In een gestrekte lijn vliegt hij zuidwaarts.
De volgende ontmoeting is in Den Haag. Als ik stop voor een stoplicht dat op oranje springt, hoor ik de auto achter me gas geven, dan zie ik hem me links passeren, en door rood scheuren, onderwijl claxonnerend.
's Avonds kom ik een andere VM-er tegen, één die ik nog niet eerder zag, en met een vlaggetje achterop. altijd leuk.
uitzicht vanaf de Lammebrug, ZW

idem richting uitspanning Cronesteyn

de onfortuinlijke houtsnip, hier nog aan het bijkomen

terug naar huis, genietend van hemel en water (beter dan hemelwater)

deze rijder kwam ik nog niet eerder tegen.

de Vogelplas is prachtig blauw, en wat kleurt dat riet mooi

hier draaide ik naar links, en kon net een aanrijding met iemand
die de bocht wel heel krap nam vermijden, met als dank de nodige schuttingwoorden

even stilstaan, maar dan heb je ook wat
ik forens net verkeerd om helaas.

maar in het spiegeltje is het ook mooi

zelfs flats kunnen fraai zijn

het laatste streepje zon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten