dinsdag 26 september 2017

Geluidloos

Vorige week dinsdag werd het te erg. toen ik terugreed twijfelde ik of ik rijdend thuis zou komen. Dat lukte, maar het was als op eieren rijden. Mede ivm de a.s. vakantie van Maia Leiden besloot ik de fiets naar Dronten te brengen. Ik belde woensdag dat er wellicht een nieuw achterwiel in zou moeten. Een eerdere reparatie had niet duurzaam geholpen. Theo ging er gelijk 1 bestellen omdat ze niet meer in voorraad waren. We spraken af dat de reparatie dit weekend zou gebeuren. De rest van de week reed ik op de Focus. Maar wat een verschil in snelheid en energie. Met de Mango reed ik volgens de fietsteller app die die week actief was 26,3 km/u, met de de Focus haalde ik 20,1. En kwam vermoeider aan. Brengen en halen van de Mango ging volgens het bekende recept. De auto achterin in de auto, dit keer via Arnhem, Papendal ivm de Zorgmarathon. Vrijdag na 18.00 achterlaten en zondagavond weer ophalen.
Maandag reed ik weer heerlijk in mijn Mango geluidloos, afgezien van wat andere kraakjes dan, naar het werk op en neer. Met de huidige nazomer een zegen. Nu maar hopen dat het hier bij blijft voorlopig, want het is een duur jaartje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten