vrijdag 15 september 2017

Bewogen weekje



Afgelopen week weer een heerlijke fietsweek.
Vandaag, vrijdag, prachtige luchten. Rondom kijkend, zag ik diverse soorten. Helaas ben ik geen wolkenexpert die kan inschatten hoe hoog de wolken zijn zijn, waar ze op duiden, enz.
Gisteren, donderdag. Er was 20 mm regen voorspeld. En die kwam inderdaad zo eind van de middag toen de werkdag afliep. Normaliter ben ik niet zo bang voor wat regen, maar deze buien had ik toch liever niet op mijn dak (=hoofd, geen VM-kap). Buienalarm hielp me het goede vertrekmoment te bepalen.
In Leidschendam, langs de Vliet, reed me een auto tegemoet, die midden op de weg reed zodat er geen plek meer was om elkaar te passeren. Wat daar op zich makkelijk kan. Ik was niet van plan terug te flintstonen. Dus ik bleef staan, vastgereden. De man opende zijn raampje, en begon te roepen en schelden. Ik probeerde hem duidelijk te maken dat als hij een meter naar rechts ging, er geen probleem was, maar dat lukte niet. Ik liet me meeslepen, wat leidde tot over een weer geroep. Beschamend achteraf gezien. Na 5 minuten besloot hij dan toch bij te sturen, en mij zo genoeg ruimte te geven om verder te rijden. Het duurde even voor ik weer kon genieten van de verdere tocht langs het water.
Woensdag. Er was windkracht 9 voorspeld. Nu zit ik wel niet helemaal aan de kust, maar ik vond dit toch spannend. Zeker omdat ik al eens verhalen had gehoord over van de dijk gewaaide fietsen. Ik had echter nauwelijks last. Ik haalde meestal makkelijk de 28, een enkele keer was 23 het maximum, waarbij ik me dan overigens niet inspande. Bezweet of vermoeid aankomen is het laatste wat ik wil. Ook het passeren van enkele hoge flats, altijd goed voor rukwinden, ging opvallend soepel. Terug woei het nog steeds gelukkig, zodat ik met minimale inspanning rond de 40 reed.
Dinsdag en maandag: helaas al weer vergeten hoe die verliepen.
Het enige vervelende is dat een geluid achter, en dat van tijd tot tijd terugkomt, maar ook weer weg kan zijn, nog niet weg is. Ik kamp er al 3/4 jaar mee. Ik hoop dat de Loctite die Maia Leiden, (bij mij om de hoek, een uitkomst) gaat helpen. Het zou niet erg zijn, maar dat vind ik lastig te accepteren als je weet wat het is..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten