donderdag 22 juni 2017

Kennismaking met poller



Woensdag 21/6, afspraak bij de bios, Pathe Spui, om 18.15.
Om 17.55 ben ik er bijna, ik ben vlakbij die geweldige biesieklette garage. Ik rijd door de .. vanaf station HS naar ..
Dan opeens een geweldige knal, bons, schok enz. Geen idee wat er gebeurt. Als ik weer bij kom, gaan als eerste mijn handen langs hoofd en gezicht. Bloed ik, is de bril er nog, hoe is het gebit, kan ik mijn armen en benen nog bewegen. Deze check valt goed uit, alleen is er wel veel bloed.
Dit blijkt later te komen uit een neuswondje. Mensen schieten snel van diverse kanten toe, om hulp te geven. Ik word gemaand te gaan zitten, en men wil een ambulance halen. Na mijn eerste check heb ik zelf het idee dat het wel mee valt allemaal. Alleen mijn hak bloedt erg, en is wat pijnlijk, maar ik heb al besloten dat even aan te kijken. er lijkt slechts een vleeswond te zijn.
Hulp.
Vanuit de 1e etage aan de overkant komt een donkere man, met koelcompres, en het aanbod naar boven te gaan en bij te komen in zijn woning. Ik probeer vriendelijk te danken, dat het m.i. niet nodig is. Een jonge vrouw komt met pleisters en ontstekingsremmende vloeistof aan, en plakt mijn hak. 1 jonge man bekommert zich ook om de fiets. Vanuit de Cordiaan komt een portier aanlopen met het voorstel de fiets op een binnenpleintje te zetten.
De fiets.
Ik probeer of de fiets nog wil. De ketting blijkt er af te liggen. Die heb ik er ten koste van zwarte armen redelijk snel op (moet een toevalstreffer zijn). Dan echter blijkt het achterwiel enorm aan te lopen. Geen idee wat er mis is. Ik kom er niet zo snel achter. Daarom moet ik helaas gebruik maken van het binnenpleintje.
Wat is er gebeurd?
Ik kwam aanfietsen, en ik had de pollers, metalen paaltjes, die in de grond kunnen zakken als je er een pasje bij houdt, niet gezien. die waren nl. in de grond. ook waarschuwingsborden waren me niet opgevallen. In zo'n drukke straat hadden die veel opvallender geplaatst moeten zijn. Als je nu even afgeleid bent, dan mis je ze, en de gevolgen zijn nu bekend. Op het moment dat ik er overheen fietste, kwamen ze omhoog. Gevolg, ze haalden de buik van de mango open, en met mijn achterwiel knalde ik er tegen aan. De auto, een taxi, ambulance of wat dan ook, die ze had laten zakken, was nergens te zien. Deze gang van zaken is bevestigd door de 2 getuigen die ik heb gevraagd nadien.
De bovengenoemde donkere man zei dat er om de haverklap, om de andere dag, incidenten zijn met deze paaltjes.
Afloop.
Ik moet toch thuis zien te komen. Naar CS lopen zie ik niet zitten met mijn hak. Ik heb geen OV kaart bij me. Dit zo uitleggende aan Steven, en andere omstanders, biedt Steven me zijn fiets aan. Hij geeft er zelfs een fles water bij voor onderweg. Ik hoef de fiets zelfs pas volgende week terug te brengen. Graag maak ik hiervan gebruik, en ik fiets naar Leiderdorp terug. De beste manier om tot rust te komen, en volgens mij ook goed voor het lichaam.
Thuisgekomen dank ik via de telefoon de 2 jonge mannen. van de anderen helaas geen contactgegevens.
Politie.
Terwijl we daar nog stonden met zijn allen, kwam de politie langs toevallig. Afgezien van hun aanbod een ambulance te bellen, konden ze niets betekenen. Aan mijn vraag om een situatieschets te maken konden of wilden ze niet voldoen.
Vervolg.
Nu de schade laten repareren, afwachten of de hak ok blijft, en het schadevergoedingstraject ingaan.
De behulpzaamheid die ik heb ondervonden was geweldig.
.. Intussen staat de fiets in Dronten.. wordt vervolgd.



plaats des onheils
nadat ik bij de huisarts was geweest
leenfiets terugbrengen
na 2 dagen stond de Mango er nog, op dit vrij toegankelijke binnenplaatsje
kreeg ik mee met de leenfiets
kreeg ik van iemand die me liever in de trein naar huis zag gaan


fiets ingeladen voor transport naar Dronten VM.nl







Geen opmerkingen:

Een reactie posten