maandag 19 juni 2017

Derailleurkabeltje

De laatste maanden schakelde de Mango slecht, dwz, achter. Ik moest vaak even corrigeren, om hem in de juiste stand te krijgen, en zelfs dan, schoot hij er soms spontaan uit. Vaak ook hoorde ik een klein tikkend geluid, dat er niet hoorde te zijn. In mijn onwetendheid deed ik dit af als een slechte afstelling. Immers, enkele maanden terug was de Mango nog bij VM geweest, en ondanks hun vakmanschap zijn zij ook wel eens afhankelijk van de gebruiker voor terugkoppeling. En, omdat ik vaak haast heb, na een reparatie weer te vertrekken, neem ik niet altijd voldoende tijd voor een rijderscontrole. Thuis, of de week er na ervaar ik pas eventuele afstellingsproblemen.
Daarom was het handig dat ik voor dit euvel naar Maia Ligfietsen in Zoeterwoude kon. 5 minuten fietsen, ipv 1,5 uur met de auto.
Thijs had de oorzaak in 30 minuten gevonden en gefixed. een versleten derailleurkabeltje, nog slechts een enkel vezeltje restte. Nog even, en het zou helemaal door geweest zijn. En dit was het, de dagen erna, schakelde hij weer als een zonnetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten