zondag 5 maart 2017

Mango ophalen na groot onderhoud


Maandag 27/2 vrij genomen. Na een weekend Scheerwolde kon ik mooi de fiets ophalen. De fiets is een week bij VM geweest. En grondig onderhanden genomen. Alle gaten zijn gedicht. De verlichting, richtingaanwijzers weer hersteld, en de kettingloop idem.
Toen ik aankwam was Allard er. Allard zei dat zelfs ik het verschil zou moeten merken. Ik maakte een proefrondje, dwz een minimaal blokje om. De fiets reed uitstekend.
Helaas was de weersverwachting slecht, 90% regenkans, en ca 6 mm. Het plan om terug te rijden was daardoor niet zo aantrekkelijk. Bovendien was de wind fors en ZW dus tegen. Wilma wilde me echter brengen tot eind van de Vogelweg. Waardoor nog maar 70 km overbleef. Dus de fiets achterin de Focus en afgezet bij de A27. De wegsituatie was weer eens veranderd, waardoor je niet vanaf de Vogelweg rechtdoor de Hout in kon rijden met auto om dan rustig uit te laden. Maar goed, even verder lukte dit dan wel. Dus om 10.30 op weg. Het fietsen ging prima. Bij Almere Haven even een omleiding moeten nemen, dwz van de dijk af, maar dit was niet lang, en goed aangegeven. Fantastisch was de nieuwe doorsteek onder de A6 door naar de Hollandse Brug. Mooi asfalt, lekker doorrijden. Iets waar ik me altijd als ik over de A6 reed, en de waanzinnige wegverbredingen en nieuwe wegaanliggingen bezag, zorgen over had gemaakt. De fietser was niet helemaal vergeten in dit asfaltgeweld.
Verder verliep de tocht vlekkeloos, na Weesp langs het ARK, en dan via Baambrugge, de Zuwe, naar Leiderdorp.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten