donderdag 4 mei 2017

Petweer

Deze week was het prachtig weer. Maar vanmiddag reed ik op de terugweg van werk naar huis een zwarte lucht tegemoet. Lang dacht ik, dit gaat goed.Tot op een bepaald moment toch de eerste druppels begonnen te vallen. En even later een enorme hoosbui neerplensde. Meestal bieden  pet en schuimdeksel voldoende bescherming, en kan ik doorrijden. Dit was andere koek.
Gelukkig was ik op dat moment net bij één van viaductjes waar ik onderdoor rijd. Het werd een gezellige stop. Eén van de andere gestranden bood koffie aan. Hier werd door niemand gebruik van gemaakt, maar het gebaar was genoeg.
een enkele held reed door

in no time had zich een file achter me gevormd.


Mijn favoriete petten. De Legerpet is de beste. De blauwe maakt veel los. De rode is voor het werkoverleg, en de gele voor de Velomobieltreffens waar ik ooit nog eens naar toe ga, deo volente.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten