zaterdag 17 januari 2015

Afzethek

De gemeente Rijswijk is druk bezig oude fietpaden te asfalteren. Geweldige actie. Helaas worden de paden al vrijgegeven voordat alles klaar is. Zoals de belijning. Maar ook de afzethekken zijn soms nog niet weg. Dinsdag reed ik tegen een omgevallen afzethek aan. Dit was dwars langs het fietspad gezet, wachtend om opgehaald te worden. Misschien door de harde wind was het omgevallen en deels op het fietspad terechtgekomen, waar ik het tegenkwam. In het donker, met de regen, en met het tegenlicht van auto's, was het niet te zien. Gelukkig reed ik langzaam op het moment, omdat ik net optrok na een stoplicht. Niettemin gaf het een enorm lawaai, waarvan ik wel even schrok. Mogelijk had ik een voor het stoplicht wachtende fietser geraakt? Toen ik uitstapte bleek het dus het hek te zijn, dat ik naar de kant sjorde om nog meer onheil te voorkomen. Getuigen voor een eventuele schadeafhandeling waren er niet, het regende, en zin in 'toestanden' en tijd had ik niet.  Na een vluchtige inspectie van de fiets reed ik dus weer verder. Onderweg merkte ik aan het water dat binnenkwam dat er toch wat meer loos was, en inderdaad, bleken er grote gaten geslagen te zijn.
Nou maar kijken hoe de afhandeling richting gemeente verder verloopt.

In de avond stond het hek weer overeind en netjes aan de rechterkant in de berm. Er zat nog wel een stukje van de kuip in geklemd. Gevolg van het telefoontje naar de gemeente?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten